nedelja, 13. oktober 2024

Gradovi južne Češke

Gradovi južne Češke..

Včasih je treba pogledati še skozi kakšno drugo okno, da vidiš kako lep je svet.  Prijavim se pri  Agenciji Alpetur,  za dvodnevni izlet na Češko.  Še pred četrto uro zjutraj me pobere avtobus pred Murko. Najraje sedim zadaj in ker avtobus ni poln so vsi sedeži lahko moji.  Vožnja mimo Salzburga in Linza proti Češki se še nekaj časa nadaljuje v temi.

V avtobusu je tišina, vsi še malo dremuckamo. V Linzu imamo pol urni postanek, potem nadaljujemo proti Češki. Z avtoceste se  kmalu usmerimo na lokalno cesto.

Zanimiva pokrajina.  Skoraj ravnina, na obeh straneh nizko drevje nad nami pa nebo. Deluje mi kot nebesni vzvod, povsod okoli nas je nebo. Nadaljujemo v Telč, srednjeveško mesto.  Polno jezerc je okoli. Tudi od preteklega dežja je polno vode po njivah in travnikih.

Nekoč je bilo zgrajeno iz lesa,  po požaru  pa so zgradili razpotegnjen glavni trg, obdan z arkadnimi  hišami in čudovitimi fasadami. Mesto je znano predvsem po odlično ohranjenem srednjeveškem glavnem trgu, ki je obdan z ribniki.

Trg je poln stojnic in obrtnikov, stojnic sejem imajo.

Po ogledu mesta se odpeljemo do dvorca Červena Lhota. Nahaja se na otočku sredi jezera,  trenutno nekaj obnavljajo.  Preden stopimo v grajske prostore si moramo natakniti copate. Potem se pomikamo iz sobe v sobo, vodi nas mladenič, ki govori v angleščini. Od našega vodiča dobimo prevode v slovenščini.

Dvorec Červena Lotha

V obokanem prehodu čakamo dvorskega vodiča

Po končanem sprehodu po gradu si gremo ogledat mesto Trebon.

Beli konjiček,  najstarejši lokal v mestu.

Sledi ogled mesta, čudovite fasade se kar vrstijo.

Zapuščamo  Trebon, prebivalci radi lovijo ribe iz številnih jezer, ki so naokoli.

Nato sledi vožnja v Češke Budejovice, nastanitev in večerja. Mesto si ogledujemo  z dežniki. Zgoraj so nam jo malo zagodli, preveč lepo se imamo. Krasno mesto so Budejovice, hodimo pod arkadami. Temni se in luči so že prižgane. Vse izgleda še bolj čarobno.

Po zajtrku se malo čez osmo odpeljemo proti parkirišču za ogled gradu Hluboka.  S parkirišča se vidi cerkev, še malo višje pa stoji prekrasni grad. Na visoki ploščadi nad Vltavo stoji pravljični grad.

Res je kot grad  iz pravljic, polno  stolpičev. Spredaj so urejeni vrtovi. Čakamo, povsod je dogovorjena ura za obisk.     Vhodna vrata so zelo visoka, čakamo na uro sprejema. Grad je grad in ne moreš kar tako vstopiti.

Po stenah dvorišča je polno jelenovih rogov. Vse je lepo urejeno.

Pa se začne. Na začetku mi uspe narediti nekaj fotografij.

Kustos  nas hitro opomni, da fotkanje ni dovoljeno. In če se kdo ne bo držal tega zapusti grad celotna skupina. Hitro romajo telefoni v žepe in sprehod skozi svet vladarjev se začne. Sobane so razkošno opremljene, obokani stropi, poslikave, stene okrašene s tapiserijami ali lesom. Povsod  so različni motivi. Številni eksponati so iz stekla, porcelana, tudi orožja vseh vrst takratnega časa.  Kustus ima posneto verzijo sprehoda  skozi sobane v slovenščini in budno opazuje, da kdo ne fotografira. Imajo pa povsod navado počakajo, da smo vsi skupaj in za zadnjim zaklepajo vrata. Odprtih oči in polni  lepih vtisov  čudovitih soban, bogastva  gradu izstopimo na drugi strani, skozi prodajalno spominkov.

Sledi vožnja do renesančnega dvorca Kratochvile.

Prvotna srednjeveška trdnjava je bila preoblikovana v lovski dvorec, obdali so ga vodnim kanalom, mu dodali dvižni most in okoli njega uredili francoski vrt.

Tudi tu ni dovoljeno fotografirati,

le prva mi uspe.
 Nimajo kustosa, le eno dekle odpira in zapira vrata za nami.  Ponudi se  obiskovalka, ki potuje z nami in nam bere  razlago v slovenščini po sobah, skozi katere hodimo.

Ko se zberemo pri avtobusu nadaljujemo v Češky Krumlov.

Poseben čar mu daje reka Vltava, mestni grad in staro mestno jedro. Tu pa je kaj vid't.  Prečimo most in nad nami je že obzidje  gradu na skali.  Kar nekaj časa se potepamo skozi mesto.

z vodičem se podamo do cerkve.  Zanimiva  cerkev, še svečko prižgem za moje drage.

Lepa cerkev.

Potem se pomaknemo čez stari trg do stopnic  za grad.  Sejem je na starem trgu in ljudi vse polno.

Natrpana izložba,

grajska vrata

in mestna vrata

Skozi line zaprtega prehoda na gradu  se spodaj lepo vidita medveda, ki uživata.
Grad, je le nekakšen prehod s katerega so čudoviti razgledi po pokrajini.  Vse je lepo za vid't.

Hodim za našim vodičem,  pa še dva. Dobro pozna kraj in nazaj se vračamo po prazni ulici. Tam si ob prijetnem bifeju privoščimo  kofetek in vročo čokolado.

Ob uri že vsi čakamo na parkirišču. Pripelje avtobus in odpeljemo se proti domu po isti poti kot smo se pripeljali.  Lep izlet, čeprav me je malo skrbelo, ker sem bila s samimi nepoznanimi. Prvi dan je bolj tako, naslednji dan pa že vse na videz malo poznaš. Krasno doživetje in ni zadnje.

Nihče se ne zaveda, kako lepo je potovati, dokler se ne vrne domov in položi glavo na svoj stari, dobro znan vzglavnik.