sobota, 4. junij 2022

Mirca, Kosmatov mlin, Kovačevc

 


Mirca, Kosmatov mlin, Kovačevc...

 Zanimivo potepanje nad Jesenicami se mi obeta. Za vodiča imam Miha. Začneva od doma, mimo prve šole na Murovi




 in se po Rudni poti povzpneva mimo kapelic sv. Barbari.



 Glajžni so prav dobro vidni. 

Življenje tudi včasih ni bilo lahko. Težko ali žalostno, pa gre vedno le naprej. Rože in sonček zate hčerka moja. Tvoj nahrbtnih se potepa z mano in tvoj majhen kraguljček se nežno oglaša. 


 Kmalu zavijeva  desno v gmajno. Na levi se že vidi Kosmatov rovt. Prvi gobar se že sprehaja po gozdu. Trenutno še nima sreče. 


Rada imam

pomladno pršenje,

regratov cvet,

čmrljev let in

oddaljeno milo zvonjenje v zraku.

 Steza proti Mirci je precej zaraščena s praprotjo in nizkim grmičjem. Proti klopom sem se  zaščitila že doma. Malo po stezi malo po svoje in sva pri klopci, malo pod vrhom. Sam vrh je  zaraščen in ni razgleden.  Krasno se vidi v dolino, še Grančišče ujamem v objektiv. Moram še enkrat ponoviti in to do vrha.



Nadaljujeva po zgornji kar udobni poti, ki vodi do ceste. Midva se že prej na razcepu spustiva in jo skozi gozd ubereva na Kosmatov rovt.


Potke so mi poznane, sva jih z mojo Iro  prehodile, le imena nisem vedela. Hodiva ob robu gozda, rovt žari v mavričnih barvah cvetja. Ob gozdu je vse lila, žavbelj cveti. 



Potem še malo vzpona in sva na kolovozu. 

Tudi s ceste se lahko pride čez Kosmatov rovt nad Pejcami, že prehojeno z mojo bučko. Voda in stara bajta sta pred nama, Kosmatov mlin, edini še obstoječi v tem koncu.

 Baje ga bodo obnovili. Mlinsko kolo je v notranjosti, struga pa nima dosti pretoka vode, je vse  zaraščeno.


 Nadaljujeva  po potki malo višje in prideva na gozdno cesto.




 Spodaj  in ob cesti se že vidijo hiše na Prihodih. Čudoviti razgledi, vse je zeleno in pisano od rožic.  mislim na vaju lubici moji, kako lepo bi  lahko uživali skupaj, pa žal ne gre...




 Do Plavškega Rovta in po stranskih stezicah se mi ne ljubi. Sem že večkrat obirale korake z mojo Iro in tudi sama.  Imam namen, da enkrat razkažem  Marjani in Blanki. Še malo in sva na glavni cesti za v Planino pod Golico. 

Rada imam

stopinje srnadi,

lastovk ščebet,

vetra šepet in

že zdavnaj zabrisano sled v prahu.

Pa  predlaga Miha,  da se spustiva na Kovačevc, v Plavških Rovtih.

 Meni je prav, z veseljem. Stezica je kar pestra, dokler je. 


Potem še malo po vseh štirih in sva pri skalah. Mi je Miha usmerjal  korake in včasih podstavil koleno, za oporo.



 "Vav, kakšne skale," se čudim naglas. "Desna šest plus, pa devet plus, pa začetna in...., mi razlaga Miha."





  Kar devet potegnjenih smeri je v teh gladkih, previsnih stenah, noro. Baje se je tukaj tudi  Čop učil plezanja.  Sestopava po strmi stezi, prečiva Jesenico, na koncu sta potegnjeni vrvi. Za varen  sestop mladih plezalcev, ki v skalovju  vadijo plezarijo. Jurček velikan naju čaka ob stezi, Miha ga zagleda. Ni uporaben, je pa  veselje ko ga zagledaš.


 Na cesto prideva pred mostov, Žerjavec. 

Sem že gledala to stezo, ko sem šla peš na Hrušico. Še malo po cesti in malo po bližnjici, pa sva na kofetu. 

Po GPS sva prehodila dobrih 8,00 km in naredila okoli 410 m višincev.  

 Se je pa namučil vodič, da mi ni preveč ušel naprej in me potem dolgo čakal. 

 Hvala Miha, lepo je bilo.

Rada imam

večerne oblake,

tihe korake,

misli nate in

neslišno življenje gozda v mraku.

/Rada Polajnar - Rada imam../







Ni komentarjev:

Objavite komentar