četrtek, 25. junij 2020

Mali in Veliki Zdrtnik, Mala Golica, Ptičji vrh


Mali in Veliki Zdrtnik, Mala Golica, Ptičji vrh


Močan veter je napovedan, toda vreme je lepo. Čas je že, da grem malo v neznano. Na Hribi /net, berem opis Parkeljca, kaj dosti se jih ne vzpenja na Mali in Veliki Zdrtnik. V gozdu, nad Pustim Rovtom sta. Peljem skozi Savske jame. Cesta ima  na začetku in proti koncu več udarnih jam. Parkiram na Križovcu, še šest ni ura.


 Piha, da me kar nosi. Podam se po vlaki levo.


 Strmo se vzpenja in ko pridem do konca, uberem korak proti vzhodu.  Zdi se mi, da bi lahko bil to Mali Zdrtnik, najvišji na tem koncu. 



Spustim se po pobočju in kmalu naletim na zaraščeno nekdanjo vlako. 


Tudi ta se konča, spodaj gledam cesto.  Malo  stran opazim zeleno vlako.


Ponekod je že pravi pragozd: koprive, lapuh, šavje.  Še čez oviro se spravim in nadaljujem naprej. 



Zgoraj na grebenu vidim svetlobo, vlaka je še naprej. Nekaj me nosi, tam zgoraj je Veliki Zdrtnik.. In že lezem po strmini navzgor. Gledam, ja sem, na Velikem Zdrtniku sem.


 Sliko imam na telefonu. Nekaj novega čeprav ni razgledov. Previdno sestopam po strmi gmajni, spodaj se nekaj vidi. Koča na Pustem rovtu, prav grem. 



Pri kamnu med smrečicami pridem ven. Od tu je hitrejši vzpon na Veliki Zdrtnik.. 


Spustim se do planine, živina se pase in nadaljujem po cesti.




 Veter buči, da mi odnaša kapo z glave pa je privezana okoli vratu. Na križišču se odločim, da grem najprej do Male Golice, do najine smrečice, bučka. Tam so krasni razgledi in rožice cvetijo. Trakovi mi frčijo okoli glave in zvonček cinglja.Veter se zaganja v nahrbtnik.



 Zapora ceste, avto  je spredaj brez tablice.


  Gledam proti vrhu, a prav vidim? Krave se pasejo, tega se ne spomnim.






 Običajno so ovce na Golici. Bližam se jim in jih prijazno ogovarjam. Ne bojijo se, med njimi se vzpenjam. Žival čuti kdo jo ima rad. 




 Nekdo se vzpenja, gospodar. Teliček ima poškodovano nogo in mama krava ga varuje, noče z njega.

Gledajo me, včasih ošvrknejo z repom in pridem do pastirja. 
Čoha jih po glavi  in še sama probam. Nič nimajo proti, veselo opletajo z repi. Začudeno me gleda pastir. Malo sprašuje, utihne, me gleda in potem reče, da imam dobro kondicijo.




 Smejim se mu, ker vem kaj  misli.  Nadaljujem po stezici. 



Že vidim najino smrek'co, polno vršičkov





Na travniku cvetijo pisane rožice namesto belih princesk. Tudi to je lepo. Razgledi so čudoviti, gore so čiste na slikah pa ni tako. Kakor bi veter mešal zrak in naredil veliko senc in meglic, ki jih ni bilo.




  Vsedem se k smrečici in opazujem gore, kočo in cvetoči travnik. V mislim sem pri tebi Ira, dve leti te že ni. Pa vendar si v mislih vedno z menoj.


 Pride pastir za mano in še malo poklepetava. Ko mi zazvoni telefon nekaj zagodrnja in se obrne. Namen imam po spodnji poti pa je veter tako močan, da se raje obrnem. Pri pastirju se še ustavim, živino mora počasi spraviti do sedla, da bodo lahko naložili telička.







  Na sedlu Suha nadaljujem skozi gozd, proti Ptičjemu vrhu. Vse je prehojeno od živine in kar dvakrat stopim v kravjo torto.  Na drugi strani  za silo očistim čevlja in se povzpnem na greben. Rožice, povsod jih je polno. Ustavljam se, fotkam in gledam okoli, čudovito je. Mladiček z mamo srnico, hitro stečeta čez travnik.  Lepo je, čeprav veter ne pojenja.  Ni mrzlo, namesto ptičjega petja poslušam melodijo vetra. Danes je on glavni.



 Še zadnji koraki in sem na Ptičjem vrhu. Mejni kamen je okrašen s cvetjem in razgledi so čudoviti.








Živina je že na pol poti do sedla. Še na Koroškem je veter razpihal običajne meglice.



  Spustim se navzdol, od cvetja je vse pisano. 






 Veter jih vedno znova kuštra.



Grem mimo jezerc in gledam na pobočje. Rožice nabirajo pohodniki..




 Še mimo obnovljene hiške, pa skozi gmajno in sem na cesti. 



Na Pustem Rovtu  pogledam proti Zdrtnikoma. Živina se pase na obeh straneh ceste. 
Tudi bika imajo, vidim ga.




Na koncu Rovta je stezica, ki  verjetno vodi na Mali Zdrtnik. 


Še po cesti in sem pri avtu.  Tudi nazaj se peljem čez Savske jame.




  Po GPS sem prehodila dobrih 9.00 km, hodila 4.50 in naredila okoli 710 m višincev.

Čudna so moja pota...



Všeč mi je bilo in  vesela sem..

Rada imam šepet vetra v laseh,
čez obraz razigran, na neznanih poteh.
Rada imam še skrbno zavozlan,
čisto navaden, brezskrben dan.
/ Rada Polajnar- iz pesmi Bremena/


Ni komentarjev:

Objavite komentar