ponedeljek, 8. junij 2020

Jerebikovec na Mežakli

Jerebikovec, najvišji vrh planote Mežakla, Julijske Alpe


 Hitro minevajo leta in kot bi mignil so skoraj tri mimo, kar sem bila nazadnje na Jerebikovcu.  Vem, da je pot strma kar se le da, ampak na čase potrebujem prav to. Dan ni bogvekaj, vreme dolgočasno in Jerebikovec bo pravšnji. Zgodaj sem na začetku poti, v Mojstrani.




 Glede tega je pa dobro, če si sam, se napraviš in greš. Vstajam pa itak zgodaj, saj so mi jutra najlepša. Lahko tudi obrnem ali spremenim potepanje. No ja, družba včasih tudi  paše  in kmalu bo spet tako. Strmina, strmina do sedla je najhujša.


 Naravnost navzgor vodi pot. Ustavljam se na vsakih nekaj metrov, da se srce umiri. Na sedlu je malce zamegljen pogled proti Kepi in Dovjem.


Pa  zopet v strmino.  Malo bolje gre, saj se potka vije cik cak. Je pa veliikoo ovinkov.
Naravna ikebana, nobene štiriperesne nisem videla.


Pot mi lije v potočkih, zaliva oči, robec je kmalu ves moker od brisanja. Lasje se lepijo, pa še vroče mi ni. To pa bo predihalo moja pljuča. Saj sem kot muzejski vlak, ki ustavlja na vseh postajah in dela čiha čuha. Na smeh mi gre, ko to razmišljam. Rogatec ob poti.


 Ravno se ustavim, ko nekaj zašumi. Tiho sem kot miška in opazujem, gams je šel čez stezo. Kmalu se ustavi in gleda proti meni, ne ganem se.



 Ni mu dovolj še obrnil se je v mojo smer, sem mislila, da bo voščil dobro jutro.


 Potem se premakne, ustavi, me zopet gleda in se počasi pomika proti robu gozda.


 Jaz odneham in nadaljujem v strmino. Megla se dviga za menoj, ko pogledujem nazaj.


 Razgledov ne bo. Pri spomeniku NOB je vse zaraščeno, pogačice cvetijo in spominčic je veliko.




Mislila sem skozi gozd do razgledišča, pa se megla spušča tudi z vrha. Nadaljujem proti Tilčevemu rovtu.  Malo za oddahnit in priprava za zadnji del vzpona.

 Lepo je, ko je narava vsa zelena. Meni je všeč  tudi pozimi, ko so smrečice na debelo odete v belino. Pa začnem zadnji del.


Megla se vali iz vseh koncev, pa še pihati je začelo. Hitro si poveznem kapo na mokro glavo. 
Tudi z megle prši.  Družina šestih, v slogi je moč.  Lažje se branijo pred vetrom.


Skrivnostna postaja gmajna, ko se okoli debel ovijajo meglice. Viharnik stražari malo pod vrhom, poleg  leži še eden, ki bo počasi strohnel.


 Vrh že slutim, zadnji atomi moči, ko slišim navijačko. "Kuku, kuku še malo, Majda".


 Vse do vrha me vzpodbuja, potem je ni več slišati. Najprej pogledam proti goram. Zadnji  trenutek sem prišla, vrhovi Triglava in sosedov čakajo name. Lepo je, zgoraj meglice spodaj meglice.



Potem  se zagrnejo in  jih ni več. Razgledi so drugačni, drevja ni. 
Jerebikovec, 1593 metrov šteje v višino.


Še nekaj moram poiskati. Sem opazila na spletu. Stopim na rob in spodaj pod skalo se nekaj dogaja.




 Škarpa iz manjših skal, omarica, miza in stol. Tako dela verjetno samo eden. Lušten kraj, vetru se umakneš, le strehe ni. Mogoče bo tudi ta? Na hitro pomalicam.


 Poslikam in se vpišem v knjigo.  Razgledi so se skrili mojim očem.  Saj sem zadovoljna, tudi gore sem videla. Ne zadržujem se dolgo na vrhu.



 Pot je večinoma mokra in drseča.  Zvonček cinglja, previdno sestopam. Včasih se ustavim, da poslikam kakšno rožico ali zanimivost



in potem zopet navzdol.




 Mimo spomenika in po potki do sedla. Strmina je huda in megla je še vedno glavna v gozdu.


Razgledi na Dovje so še bolj zamegljeni, od jutranjih.


Še zadnji del poti, naravnost navzdol. Strasten poljub ob potki in nežno ovijanje krošnje.
 Listki tiho šepetajo neizpeto melodijo ljubezni.


 Dol se lažje hodi, čeprav kolena bolj trpijo. Na cesti malo poklepetam  s kolesarjema.


 Do Bleda imata namen in potem nazaj v Mojstrano, do avta.  Naj jima uspe, s Kamnika sta prišla kolesarit v naše konce.



 Po GPS sem prehodila  dobrih 6.00 km, hodila s postankom 4.50 ure in naredila 873 m višincev.


Ni malo, ta Jerebikovec  ti da misliti.  Travnik je poln cvetočih rož in ob cesti cvetijo ivanjščice.


Zadovoljna, bila sem na Jerebikovcu.

Moj svet je od nekdaj
svet majhnih korakov,
a vendar dotika
se svetlih oblakov;
hoče doseči vse
zvezde neba,
na varno jih skriti
v svoj košček srca..
/Rada Polajnar -Majhnost/

2 komentarja:

  1. Ko ti EMŠO ne dovoli te poti, pa prideš na Jerebikovec iz blejske strani čez planino Kozjek.-dolga in zanimiva pot.

    OdgovoriIzbriši
  2. ...,če veš kje se gre, hvala.

    OdgovoriIzbriši