četrtek, 1. junij 2023

Na Belsko planino rož'ce gledat in še kaj..

Na Belsko  planino rož'ce gledat in še kaj..

Rožice vabijo konec maja. 

Včasih so malo prej in včasih malo kasneje. Običajno jih v času cvetenja še malo pobeli sneg, da jo malce zagodi lepi pomladi. Golica ali Belska planina?  Na obeh straneh  je v tem času čudovito. Bele princeske in  zlato, modro cvetje privabljata obiskovalce na obe strani. Za Belsko planino se odločim.

 Lepo mi je tam gori, naravni skalnjaki so polni pisanega cvetja. 


Od tam kjer sem doma,
veter nosi mi pozdrav gora,
in sedaj spet vem, da
je nekje še sreča,
tam, kjer sem doma.

 Peljem po  cesti mimo Pristave. Nadaljujem s Križovca proti Pustemu rovtu. Na začetku rovta je cesta slaba, polna grbin in lukenj.  Parkiram pri odcepu za  sedlo Suha.  

 Po  cesti se vzpenjam proti planini. Dva delovna stroja sta na cesti in jo širita, po vsej dolžini.  Vse do planine je po sredini visok greben. Verjetno bo kakšna sečnja drevja? 


Sonček me pozdravi in vesela sem ga..

 Mrzlo je in veter piha. Še pulover si oblečem in rokavice pridejo prav. Nad Struško je sama sivina, pa  lep dan obetajo.   Kmalu sem na zadnjem ovinku.  Pred mano že vidim del strehe pastirske koče in ograje in vse rumeno po skalovju.

 Oči se zaiskrijo, usta do ušes, lepo je.  Hitro sem pri skalah, avrikelj cveti le majhen je. Velikih zelenih listov in visokih cvetov je bolj malo.  Hodim od skale do skale in fotkam.


 Še očak se vidi malo zamegljeno.



Tudi bele princeske se v šopkih  nežno priklanjajo.


 Pastirska koča  na Belski planini ali Svečici..


Greben proti Stolu.

 Piha pa kot za stavo. Cvetje je povsod, hodim od enega vrtička do drugega. Zelo veliko je Zoisovih vijolic. Toliko jih dolgo še nisem videla. Tudi encijani se sramežljivo skrivajo in počasi odpirajo modre čaše.. Spomladanski svišč in še polno drugega drobnega cvetja krasi planino okoli koče in po travniku zgoraj.






  Še  malo se sprehodim, povsod aranžmaji, čudovito.



  Pred zajetjem vode je še veliko snega.   Luknje se delajo, da komaj izvlečem nogo. 

Gledam proti grebenu Struške, obkrožajo ga sive megle.  Tudi pri vodi je vse rumeno. Narava je čudovita. 

 Razmišljam, naj grem proti vrhu ali ne? Bele zaplate snega se vidijo s sivine. Nimam pravih čevljev, letne pa niso najboljša obutev za sneg. Počasi me nese korak navzgor. Zvončka se vso pot oglašata. Povsod je rumeno, nežni cvetovi  avriklja in vijolic se zibljejo v vetru.  Vzpenjam se in gledam nazaj  in proti vrhu. Lepo se vidi  Korenščica in potka proti vrhu. Stojim in občudujem oblaček, ki se kakor dolg konjiček pomika za  Korenščico in se počasi razblinja.

 Rušje žagajo in ga zlagajo v skladovnice, kot ograje so. 

Nekaj časa mi gre  dobro, potka je očiščena. Kmalu sem pri snegu. Veliko ga je. Prav z vrha in po grapi navzdol je sneg. Ne upam si v mojih čevljih prečiti široki pas snega. 

Si kar predstavljam do kam bi me odneslo, če mi zdrsne. 

Hodim ob ruševju, pa se zopet pokaže stezica, ki jo kmalu  zagrnejo nizke veje rušja. Nekaj časa se prebijam  in vem da sem že blizu grebena. Širok pas požaganega  ruševja je blizu vrha in stopim na rob pogledat.   Pri sosedih je megleno in dolina  na naši strani je zalita s snegom. Vsi  travnati deli grebena so pod snegom.


 Dosti imam prebijanja skozi poležane veje  in plezanja čez ogromne korenine in se obrnem. Sestopam in opazujem naokoli.  Krasni razgledi.

Saj tam, kjer sem doma,
tam je mnogo vedrega neba,
in poti povsod te
vodijo v gozdove,
tam, kjer sem doma.

Na Korenščico, 1764 m visok vrh grem, se odločim. Prijeten vrh izgleda od daleč. Še nikoli nisem bila na njem, tudi to šteje.  Pohodnica in kosmata bučka se vzpenjata. Nik se hitro malo pocrklja in me lepo gleda, če bo še kaj.


 Oblački so čudoviti, najlepši so nad Struško. Veter jih preganja na vse strani. 

Pri zajetju vode se povzpnem na gornji del planine. 

Tudi tu je polno cvetja. Bližje sem poti za Korenščico več je encijana. 




Na koreninah si naredim kratko malico in potem nadaljujem proti vrhu, zanimiva pot.


Mali koprivar me počaka, da naredim fotko.

 Zanimiv je ta vrh,  naravni aranžma  in  prehod na drugo stran.  Le malo se spustim po strmi stezi,  sneg.

  Razgledi pa  krasni. Belina princesk na Mali Golici in vrhovi proti Kepi. Spodaj pa Pusti rovt.


Greben Struške in bele zaplate snega.

  Grem raje nazaj ko koče in po zgornji potki do avta.




 Pri koči  je nekaj malega obiskovalcev.


 Greben Struške se je razjasnil.  Nisem pomislila, da je lahko še toliko snega, je kar je.  Že potepanje samo je lepo, zadovoljna sem.

  Hodim po zgornji potki, spodaj se sliši stroj. Delajo na cesti. Potka je razgibana, polna korenin in kaj hitro si jo pobliže ogledam. Kmalu sem pri odcepu, kjer se pridruži  graničarska pot. 

 Tudi po tej sva že sestopali  z bučko, pestra pot.  Sedlo Kočna in čez travnike polnih regratovih cvetov. 


 Kmalu sem pri avtu, vse je polno. Glede na to kako malo ljudi sem srečala jo je večina ubrala proti Golici. Nazaj se peljem čez Savske jame. Cesta je slabša od jutranje. Pri Korlnovem rovu je gneča, tudi proti Planini pod Golico so parkirišča polna. 

 Po GPS sem prehodila dobrih 9.00 km in naredila 557/547 višincev. 

Vesela sem in lepo mi je.. 

To je kraj želja in sanj,
te pa minejo, kakor vse,
morda kdaj pozabim nanj,
ne pozabi ga srce.

 / Miroslav Košuta - Edvin Fliser/




Ni komentarjev:

Objavite komentar