ponedeljek, 17. januar 2022

Mali vrh nad Završnico

 Mali vrh, v grebenu Brezniških Peči..

 Parkiram  v Završnici. Jezero je rahlo pomrznjeno, snežene kepe so na vodi.  Prebarvana betonska ograja čez most, mi pade v oči.


 Razmišljam,  katero pot naj uberem, da bo kratka in zanimiva. Stol se kaže v daljavi.

Oj srca hrepenenja

oj silne ve želje,

ne mučite življenja

mi še v bodoče ve.

Za Mali vrh se odločim, lahko naredim tudi krožno. Po eni potki gor in po drugi dol. Običajno sva z Iro  začeli nasproti Gostišča Zavrh. Tam je strma stezica in hitro si pod pečinami. Sem že pri prvem smerokazu,  ustavim se, grem pa po tej poti. 

Tudi tu sva že hodili z mojo bučko. Se bolj polagoma vzpenja in  široka je. V začetku je malo snega,  zemlja je pomrznjena  in nataknem si dereze. Potem pa se sneg meša z listjem. Luštna steza. 

Na Lipju pridem na greben in prvi razgledi so skozi golo drevje..

 Slišim nekaj, stojim in gledam. Nekaj črnega prihaja iz gozda, gams. 

Gleda proti meni in se obrača proti dolini. Še več jih je tam spodaj, slišim jih.. Obrača glavo proti meni in spet dol.

 To traja kar nekaj časa, da se naveličam in grem naprej. Hitro se  umakne. Na Brinju  postanejo razgledi čudoviti.   Opazujem Stol, Vajnež, greben Belščice. 



Vse je na ogled, Julijci in Karavanke, pa vasice spodaj. Daleč v Zgornjesavsko dolino se vidi, le sence  Mežakle delajo lise.. 



 Sonček me včasih razveseli in skale, ko malo poplezam po njih. Saj je stezica tudi, pa se kakšne skale  ne morem ubraniti, je drugačen občutek.



Lepo je zelo lepo. V mislih se sprehajam po vrhovih Julijcev, hribčkov, vasic. Na Brinju stojim in čutim spokojnost narave, mir  me prevzema in tišina okoli mene.


 Sedlo Veža je pred mano in odcep za cerkev sv. Lovrenca.


 Le malo imam še do Malega vrha, 863 metrov šteje v višino.

 Vsedem se na klopco, nekaj prigriznem in si ogledujem Stol in  dolino pod menoj in sonček sije.


In duh naj mi bega,

kot bega dan z nočjo,

ker moč njega presega

to srce preželjno.

Še čaj imam s sabo, to se ne zgodi prav pogosto. Vpišem se v knjigo, malo posedim in  se poslovim. Zajle, ki držijo nadstrešek se bolj slabo vidijo.  Nevarno za spodtaknit. 


  Malo še  poslikam in spet ne vem v katero smer naj grem.  Za nadaljevanje po grebenu, bo prehuda za nogo. Do cerkve sv. Lovrenca bom šla v kratkem.  Nadaljujem mimo skalovja, samotnih dreves  in se  spustim do sedla z oznakami. 


Po tej strani  sestopim  v dolino in  naredim krožno pot. Napaka!

Zvonček cinglja, ko se prebijam po strmi ozki stezici. Pa še moker sneg je in delajo se cokle, spodaj pa trdo. Brez derez  še bolj drsi.



 Kurice me razveselijo..

 Cepin bi  prav prišel,  zapičila  bi ga v pomrznjeno zemljo in se počasi spuščala.. Vsake koreninice, veje, skale ob stezi sem vesela. Noga me peče, roke bolijo od močnega držanja palic. Ravnine spodaj pa nikjer. S skalovja leti kamenje, ni nad mano.


 Navzgor bi šlo mnogo lažje. Je kar je, dol moram priti, pa čeprav po riti, nazaj se mi pa ne da. Ko že mislim, da je konec snega se za ovinkom zopet pokaže belina.  Končno ravnina sem se namučila.

 Prišla bi že do vodostaja po grebenu in po cesti  do melišča. Čisto blizu prvega smerokaza pridem na travnik. 


 Kratka pa začinjena je bila ta stezica.  Sem dlje sestopala kakor hodila od avta do Malega vrha. Tudi take poti pridejo prav, so pravi izzivi. Lušten je tale greben, lahko ga prehodiš po delih ali pa v celoti. Pa še dosti  skalovja je poleg stezic, da malo popestriš pot, za užitek. 

 Po GPS sem prehodila 3.50 km in naredila okoli 240 m višincev. 

Lepo je bilo!

Kako naj mi spolni.

v resnici duh želje,

ko vendar svet vesoljni

premajhen je za nje!

/Josip Murn - Kako?/

Ni komentarjev:

Objavite komentar