ponedeljek, 12. september 2016

Po Zlatorogovih stezicah - Vogel in Šija...



Spodnje Bohinjske gore so mikaven čar. Tam gori, na s soncem ožarjenih vrhovih, luštnih stezicah je enostavno prelepo.


Ko vozim proti Bohinju, me pričaka  na Bohinjski Beli megla. Močno upam, da se bo to višje spremenilo v  krasne razglede. Imam srečo, ujamem še nihalko ob osmih.  Zadnji konec je hitro poln, saj je pogled na morje meglic pod nami in visoke vrhove čudovit. 
Ogledujem si Rjavo skalo in hotel na njej.
 

 Hitro smo na vrhu. Krasno vreme je, na Vogel grem in še kam... Stopim na ploščad in morje meglic je tudi zame.
 



 Smerokazov je dovolj in poti so različne.
 


Uberem jo  po transportni reševalni poti v smeri Vogla, Šije in Rodice.
 

 
 Ustavljam se in pogled mi bega na vse strani. Julijske Alpe - vrhovi onstran Bohinja in na tej strani so kot oprani.  Triglav v družbi imenitnih sosedov,  spredaj pa se bahavo razkazuje Pršivec..
 



 
  Pred menoj je  križ - Orlove glave, prečim smučarsko progo in nadaljujem v smeri Komne. 
 



 
Potka je luštna pravi špancir, sledi malo daljši spust. Na  levi gledam mojo piramidasto  goro v grebenu vrhov in vem da grem prav. 
 








Iz planine Zadnji Vogel prihaja  skupina - otroka in odrasli, prehitim jih.
 


Na razpotju me smerokaz  usmeri navzgor v   Škrbino glavnega grebena.
 


 Odpre se pogled na Primorsko,  kamor pogledam povsod je lepo. 





 
 Pred menoj so skale in zajle, pred mnogimi leti sem že bila enkrat na tej gori.
 



 
 Nič ni  hudega, potka na Vogel je nekaj posebnega, začneš na eni in pristopiš na vrh na drugi strani. Ko prečiš travnat grebenček  se spustiš zopet na luštno stezico, ki skoraj vodoravno preči pobočje. Dva kolesarja sta na njej.
 

 
  Razgledi so božanski, vrhovi se vrstijo eden za drugim kamor pogledam.
 

 
Pri smerokazu zavijem navzgor na sleme.

Tam  vidim dve  glavi -  angleški par, ki se leže predaja gorskim užitkom. 

 
 Gospa se ponudi, da me slika potem pa korak usmerim proti vrhu.
 
 Vogel  1922 metrov visok vrh  je kar malo zapostavljen.

 
 Veliko ljudi  misli, da je Vogel samo smučišče  pripelješ se gor pa je. Ne vedo, da je to gora z krasnim razgledom v verigi  Spodnjih Bohinjskih gora.
 
 
Gledam okoli in uživam. Nežna paleta malo zabrisanih,  že jesenskih pastelnih  barv, vrhov ki različno visoko štrlijo v nebo.



 Kako prav bi prišel Pikonov Janez, bi naštel imena gora hitreje kot bi si jih  lahko zapisala. Nekaj mi  je znanih sem že bila na njih, pa ne veliko. Pogledujem proti Žabiškem Kuku,  blizu je.
 

 Pa tako močno piha, da bi me  prekucnilo na ozkem grebenčku. Ljudje  prihajajo in se oblačijo, mrzlo je. Angleški par se  tudi povzpne na vrh in zopet leže počiva.  Pogled mi uhaja proti vrhovom  nad sedežnico. Zadnji, kopast vrh zelo izstopa.
 
 
 Spustim  se po grebenu do sedla in nato do stezice.
 
 
 Skupinica otrok in odraslih iz Primorske in Ljubljane je že skoraj na prvem cilju. Še na planino Razor imajo namen.
 



 Nadaljujem proti zajlam. Nasproti prihajajo pohodniki, ki so se   z menoj peljali v nihalki. 
Iz Šije gredo in so  namenjeni  na Vogel.
 

 
Še čez skalo grem in pri varovalih navzdol, pa sem zopet na Škrbini. Spodaj  je večja hrvaško govoreča družba,  počiva.
 

  Za ovinkom pa smerne table in potka za Šijo.  "To bo pravo", mi gre na smeh.
 
 
  Začetna gorska pot s klini in štengcami se na  vrhu spremeni v zelo luštno stezico, ki vodi pod vrhove nad sedežnico.
 







 Pred koncem še malo rušja in ker sem zvedave sorte  najprej pogledam kaj se vidi spodaj.
 

 
 Potem  se povzpnem na greben in za nagrado me pozdravijo planike. Res so že malo utrujene, toda razveseljujejo me čez ves greben.
 


 Žabiški Kuk in Vogel sta vso pot lepo vidna. 
 
 
Pred menoj je kopast vrh, ki sem ga opazovala z Vogla. 
 



 
 Povzpnem se navzgor in izvem, da sem na Šiji- 1880 metrov visoki gori.
 
 
 Veliko obiska ima, eni prihajajo drugi že zapuščajo vrh. Še fotke za spomin in sestopim po najbolj razdrti poti naravnost navzdol.
 


 
 Kmalu sem pri zgornji postaji sedežnice.
 

 
 Ustavim se in opazujem koze in kozle  na vrhu.
 
 
 Prerivajo se in preganjajo za boljši prostor. Velikemu  se je zahotelo lepega prostora  med stebri in je pregnal manjšega.
 

 " Ti lump veliki," mu rečem ko grem mimo.  Povsod ležijo še mar jim ni. 
 

 
 Nekaj časa  nadaljujem pot s pohodnikom iz Ptuja. Imajo tabor v eni  hiški in vsak dan po svojih močeh obiščejo kak vrh. Spustim se navzdol in nadaljujem pod sedežnico.
 


 
 Ko  sem že čisto blizu Ski hotela pogledam na uro,  dve bo.
 
 
Mogoče še ujamem nihalko. Še malo počakamo na stopnicah in gondola je hitro polna.
 
 
 "Kar tako brez deva," špancirat po gorah je bil včasih greh. Pa je tako lepo, sprehajati se po prijetnih stezicah in se mogoče povzpeti še na kakšen vrh. Najti delček Zlatorogovega zaklada, ki je raztrosen po Bohinju in okolici in ga čuvati za spomin. Krasen dan, greben Spodnjih Bohinjskih gora še pridem. Še posebno  v teh jesenskih dneh ko je noč tako dolga in dan kratek.
Dokler vrhove ne pobeli prvi sneg...
 
 
 Še misel Tineta Miheliča -
 
Lahka, udobna potka čez lepe vrtove pripelje na izredno razgleden vrh.
Pa še nekaj je: Na Vogel greš lahko,

Ni komentarjev:

Objavite komentar